ABRI Magazine;


_Juni 2020





ABRI is een project van 33 HKU Graphic Design studenten die in het najaar van 2020 onderzoek hebben gedaan binnen het thema toerisme. Een thema dat onverwacht gekanteld is door het Corona-virus: wat is de betekenis van toerisme in een situatie waarin iedereen wordt geacht zoveel mogelijk thuis te blijven? Toen ook het exposeren van de resultaten in de Academie Galerie (Utrecht) niet mogelijk bleek, hebben we een alternatief gevonden in het maken van een magazine + website.

Voor dit project waren Afke Mudde en ik de projectleiders. Wij hielden het algemene overzicht voor iedereen en controleerden groepen op hun voortgang. Om het concept tot definiteve product uit te kunnen werken was een hele ervaring. Docenten en klasgenoten heb ik vrijwel het gehele proces enkel via zoommeetingen gesproken. Beslissingen over het algemene ontwerp, PR, website en algemene teksten zijn allemaal digitaal gedaan. Dankzij de inzet van iedere student hebben we met z’n alle een magazine kunnen printen, binden, verpakken en opsturen waar we gezamelijk erg trots op zijn.

www.abri-magazine.nl
@abri.magazine





Cinefiel’s kleerkast was mijn project voor in het magazine. Ik ben onderzoek gaan doen naar het fenomeen filmtoerisme. Een film heeft de kracht om je een mooie herinnering mee te geven van een locatie waar je nog nooit bent geweest. Deze droomlocaties komen over op de hele wereld voor en trekken miljoenen bezoekers. Zo kan een film een alledaagse locatie transformeren tot een gigantische touristen-trekpleister.
Nu we thuis zitten kijken we nog meer films dan normaal. Reizen naar verre oorden en romantische steden gaat nu niet. Daarom kijken we graag hoe anderen dat doen. Cinefiel’s kleeskast is een interactieve video die je meeneemt naar jouw uitgekozen droomvakantie.